Wednesday, June 3, 2015

10 Tips Idea Memilih Door Gift Perkahwinan Anda

Tunggu…jangan order kerepek dari Banting dahulu!

            Memberikan door gift kepada tetamu perkahwinan merupakan tradisi sejak dahulu lagi. Ia juga sudah menjadi salah satu dekorasi semasa majlis perkahwinan berlangsung. Adakalanya anda menjadi buntu dalam mencari idea yang sesuai. Ia adalah satu-satunya kenangan yang tetamu anda bawa balik untuk memperingati perkahwinan anda. Sudah pasti anda ingin meninggalkan memori indah kepada sanak saudara dan rakan taulan bukan? Jika anda mencari door gift yang bermakna ketika merancang perkahwinan, di sini ada 10 Tips untuk anda mencari idea door gift perkahwinan anda.

1)      Jadikan hiasan door gift anda meriah dan menarik. Bungkus dengan kertas atau kain, letakkan riben, stickers , diamond, manik dan segala perhiasan lain membuatkan door gift anda menyerlah.










2)      Anda tidak perlu berbelanja besar untuk idea door gift yang menarik. Kadangkala kejutan yang kecil boleh member impak yang besar dan kekal.







3)      Adalah tidak salah jika anda memilih untuk mengikut tema perkahwinan anda. Gunakan elemen dari perkahwinan anda dalam door gift. Anda juga boleh memilih door gift berkaitan dengan kisah cinta anda. Mungkin anda dan pasangan berjumpa buat kali pertama di kedai cokelat dan memberikan door gift cokelat dari kedai itu.








4)      Dari cokelat, kek, jem, madu hingga kepada gula-gula, door gift yang boleh di makan sentiasa di sukai tetamu. Tetapi elakkan dari member makanan yang terlampau murahan untuk mengelakkan door gift anda akan masuk terus ke tong sampah.




Sumber: Produk Oh Mai Wedding






5)      Jika anda mahu sesuatu yang lebih kekal berbanding makanan, anda boleh memilih sesuatu yang boleh di simpan seperti frame gambar dan beg duit kecil.








6)      Jika tetamu anda ramai (melebihi 1,000 tetamu) ia lebih ekonomi untuk membeli door gift secara pukal dari vendor door gift. Ia lebih mudah kerana semua serbi telah di siapkan dan hanya perlu diedarkan kepada tetamu di majlis kahwin nanti.




Sumber: Produk Oh Mai Wedding






7)      Jika anda ada masa lapang yang banyak dan kakitangan yang mencukupi, DIY door gift adalah idea yang terbaik dan ekonomi. Lakukan sesuatu yang tersendiri, lain daripada yang lain. Pilih untuk DIY door gift yang berkaitan dengan personaliti anda dan pasangan.








8)      Untuk lebih personal, berikan door gift kepada tetamu anda sendiri setelah majlis habis. Satu lagi cara adalah dengan meletakkan ia di atas meja tetamu sebelum mereka smpai atau tugaskan penanggah mengagihkannya ketika tetamu sedang duduk.

Sumber: Produk Oh Mai Wedding




9)      Jangan lupa meninggalkan mesej terima kasih pada setiap door gift untuk menghargai kehadiran tetamu ke majlis perkahwinan anda.

Sumber: Produk Oh Mai Wedding

Sumber: Produk Oh Mai Wedding






10)   Ingat…dalam tips memilih idea door gift, apa yang penting adalah ingatan tulus ikhlas kita kepada tetamu. “It’s the thought that counts”. Tetamu akan menghargai pemberian anda. Oleh itu berikan door gift ikhlas dari hati yang membuatkan memori perkahwinan anda kekal hingga selama-lamanya.





Jika anda berminat dengan setiap idea-idea yang disebutkan di atas, kami di Oh Mai Wedding adalah pakar door gift menarik dan unik sejak 2011 lagi. Berbincang dengan kami untuk menjadikan idea unik door gift di atas menjadi realiti di hari bahagia anda. Anda boleh layari blog Ohmaiwedding.blogspot.com untuk produk kami yang lain. Atau hubungi kami terus untuk berbincang apa sahaja idea yang anda ada.

Maisarah,
Oh Mai Wedding 
No. tel : 012 396 3225 | ohmaiwedding@gmail.com


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...